söndag 1 april 2012

Premiär som gav mersmak.....

Så var då premiären avklarad!

Med bästa förutsättningar om än lite blåsigt var vi framme vid Ammenäs vid 10-tiden. Efter frukostintag bar det ivrigt ner till havet.... Första fisken var i hamn vid 11-tiden, jag fick 1 mindre öring och snart var huggperioden igång!

Efter några bomhugg fick Daniel oxå en liten medans en arbetskamrat som oxå kommit dit hamnade i rena huggorgien (mer om honom på slutet). Jag och Daniel fiskade vidare och efter några fler (tyvärr) missade hugg samt tappade öringar (Daniel tappade en fin precis innan landning) satte vi oss och intog lunch!


På plats igen bytte jag några ord med en annan fiskare som berättade att han börjat fiska vid 6-tiden på en annan plats utan framgång och hade "bara" varit i Ammenäs i 1 timma (våran lunchtid), Fångsten hade visade upp var imponerande (4 godkända öringar)!


Detta gav mersmak och vi fiskade oss vidare. efter en första trög timma lossnade det oxå för mig o Daniel, då vi snart fick 4 var till!!!


Klart bäst var dock Daniel som fick 3 godkända av dessa, själv blev det dessvärre bara smått denna gången!


Snart en ny tur........



En av Daniels godkända


Å så sist då min mycket lyckosamme arbetskamrat.......

Denna gosse hade på 2 säsonger i Ammenäs inte lyckats få 1 enda öring, vad brukar man säga...... ketchupeffekt!!!!

Hans makalösa huggorgie idag slog mig lite med häpnad, han fick 12! öringar tappade ett gäng varav 3 var godkända!




Robert med dagens största, 53cm!





1 kommentar: