söndag 22 april 2012

Ammenäs 2012


Så har då jobbets stora öringtävling avgjorts. Helgen 13-15 April for 12 fisketokiga vänner till våran pärla i Ammenäs och tävlingen gick av stapeln kl.13.00 på fredagen!

En ganska bra dag kunde vid 9-tiden summeras med 12 fångade öringar med en topp på 49cm. Själv hade jag mycket trögt fiske med en landad på 38cm och 1 tappad....


Roberts 49cm!


Efter en alltför kort natts sömn bar det ut åter på lördagen med mycket intensivt fiskande, det rapporterades om fångster från alla håll men mitt oflyt (okunskap) höll i sig och inte en enda fångad firre på hela dagen..... Vassast denna dag var våran polack Olek som tog en fin 53cm´s!




Lördagen fångades det 23 öringar och han hade nu tagit över ledningen från Robert, frågan var om detta skulle hålla sig över söndagen eller skulle mästaren (jag) hitta rätt tillslut?



Ånyo en tidig morgon och jag var lätt desperat!!!!


söndagen gav även den mycket fisk men för mig var detta en mycket dålig helg..... blev iallafall tillslut en öring på 42cm men jag har aldrig haft så dåligt fiske denna prestigfyllda helg som i år!


Summering denna helg blev iallafall 60 fångade öringar med en topp på 53cm. vinnare blev Olek!







3 kommentarer:

  1. Bör väl tillägga att jag utan tävlan även tog mig tid för några kast i Ammenäs under måndagen (åkte förbi när jag skulle hälsa på mormor) fick lite revanch när jag på 45min fångade 49,46 & 45cm..... visste väl att takterna fanns där....

    SvaraRadera
  2. Dåliga matchnerver alltså, oförmögen att prestera under press

    SvaraRadera
  3. Kan ju inte vinna jämt, har redan flest intäckningar i den vandringspokalen;)....

    SvaraRadera