söndag 22 april 2012

Gäddpremiär med mersmak!

For igår till svärfar för att hjälpa honom på gården men passade även på att slänga med utrustningen ifall vi skulle hinna ta några kast....... inget jag ångrar!



Vi åkte ner till Nossan mitt på dan och ganska snart hade jag landat en lite rackare (ca 1kg). Efter en halvtimma skulle dock smilbanden dock åka upp lite till för uppe på strandbrinken kunde jag se en skapligt stor skugga följa efter wobbler och sluka den i ett nafs.......





Efter en 5 minuterskamp och svår landning kunde jag tillslut lyfta upp en fin 4 kg´s madame!



Min fina 4kg´s gädda tagen på favoriten Yozuri!


Hur gick det då för svärvar?

Jodå han slog oxå nytt PB men åt helt fel håll..........



Svärfars enastående bedrift!


Idag blir det till att sjösätta Titanic rekordtidigt på säsongen, normalt för mig brukar vara början Juni......


//Ola


5 kommentarer:

  1. Tur, men otur med gramen....

    SvaraRadera
  2. Ett gram flera gram eller gramm????

    SvaraRadera
  3. Tyvärr ja..., men å andra sidan lär det inte räcka till vinst ändå!

    SvaraRadera
  4. Glömde gratta till nytt pb, grattis

    SvaraRadera
  5. Kul! Tack för att du säger detta i förskott till min 10+ are..... riktigt vänligt av dig, skall sent glömmas!

    SvaraRadera