söndag 22 april 2012

Jaha, då var även min gäddpremiär avklarad. Länge trodde jag att gäddorna skulle skita i just mitt drag i dag. Efter ett antal försök i både Ljuskadammen och ett flertal ställen i Säveån skulle jag bara testa ett ställe till. Det ställe i ån som jag hade napp på för 15 år sedan, men som lyckades smita med drag och allt. Det skulle visa sig vara ett riktigt lyckokast. Redan på första så fastnade denna charmör. Jag visste det hela tiden att den gått och väntat på mig i alla dessa år. Tyvärr så hade den tydligen fastat för vågen stannade bara på 2.1kg. Men bättre det än ingenting.

Ola i Vangklev



2 kommentarer:

  1. Tog du hem och lagade till Gäddan?

    SvaraRadera
  2. Nä du Henke, det är allt roligare att fiska upp än att äta upp fisken. Den gavs bort till hönsmat.

    SvaraRadera