söndag 29 april 2012

Äntligen!

Äntligen - kom jag ut på fiske en tidig morgon! (Tack till min fru som omedvetet väckte mig med lite oväsen kl. 05.30. Var vid Ornungasjön 06.00.

Äntligen - skapligt väder. Först soligt och kav lugnt - sedan ökande vind och lite molnigt - sedan mer sol och lite värme.

Äntligen - nappade gäddan. Har varit ute några gånger utan ett napp. Nu nappade två ganska lektrötta gäddor på trolling, med ganska korta mellanrum. Den första på 2,0kg och nästa på 2,2kg. Både på Westins brungul wobbler.  I stort sett ingen kamp, tyvärr!



Sedan inte ett napp, trots totalt 4,5 tim fiske, med avbrott för en värmande fikapaus på Svenäset. Känns som våren kommit. På väg dit såg jag en tjäderhöna i vägdiket, så jag var tvungen att vända och fick ett par kort. På sjön simmade storlommen som vanligt och gäss och fiskemåsar förde oväsen.

Rolf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar