måndag 17 april 2017

Ornunga en snöig Måndag!

Hallå igen alla hobbyfiskare!
Då var man hemkommen från årets första bompass.
Hoppade i båten vid sextiden med ytterst lite snö i luften och åkte raka vägen till djuprännan och väl framme så såg jag att betesfisken stod ungefär där den har stått dom senaste passen och jag började trolla över fram och tillbaka från vänster och höger men inte ett pet på grejerna bytte drag från gummi till wobblers från wobblers till mindre gummi från mindre gummi till mitt största gummi från största gummit till spinnerbaits men inte en tillstymmelse till att dom ville hugga så då kastade jag ankar och försökte prickskjuta jämte betesfisken med dom sorter jag hade att byta med men det var som förgjort. Så ökade snömängden i luften mer och mer och vinden tilltog så efter en stund åkte jag till en vasskant som det inte blåste i så mycket och kastade men dom ville inte alls så då tog jag mitt pick och pack och åkte hem.
Ja ja, kan ju inte få fisk alla gånger man är ute men lite småtjurig är jag allt.
Ha det fantastiskt till nästa gång och skitfiske på er.🐟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar