onsdag 17 maj 2017

Ett pass på Mjörn!

Ett sent inlägg men dock ett inlägg.
I söndags bar det ut på Mjörn vid tre tiden på morgonen för att fiska. Glada i hågen såg vi fram emot en underbar dag på sjön för vi hade ju kollat vädret innan och det såg ut att bli toppen. Med lite vind och uppehåll.
Och dagen kunde ju inte börjat så mycket finare när solen bröt igenom och det började bli dagsljus.
Vi styrde mot Vikaryd och där stannade vi till för det vakade nått såpass men inte ett pet på grejerna antingen var vi för grunt eller så var dom helt enkelt inte på humör. Vi fortsatte att kasta av en vasskant men utan resultat.
Då åkte vi till ett ställe som hade en sten upp idagen och en brant utanför och där så kastade vi och lät betet sjunka till botten för det såg vi på lodet att dom låg och tryckte där och vi provade stora gummin och wobblers men inget hände så då tog jag och slängde på en 13cm hypoteez men ett 18gr vikt och vertikalade och då högg denna lilla krabat.
Så vi fortsatte att utforska sjön men med skralt resultat. Vid en passage mellan land och en ö så stannade vi till och där högg det på två mindre abborrar. Och då började det regna men vi fortsatte att fiska men inte ett hugg. Det var andra gången som vi var på Mjörn så vi har ju ingen aning om var man ska vara vid viss vind eller om det regnar. Så vi började följa andra båtar på avstånd men det verkade som att dom flesta var ute efter gös för dom stannade till vid djupbranter och låg och åkte fram och tillbaka eller så la dom sig helt still.
Nåja det var ett långt men lärorikt pass för vid sextiden på eftermiddagen så styrde vi båten mot rampen och då hade vi hunnit torka upp efter regnet så jag sammanfattar dagen som lyckad då jag fick känna sprattlet i spöt.
Ha det gott mina vänner så kanske vi ses på sjön en annan dag.