lördag 27 maj 2017

Här ser ni en nöjd medlem,som satt nytt pb på gös.Den togs på vertikalfiske i Mjörn i onsdags.vikt 4kg.
Det var broder Rolf och jag som tog en heldag på Mjörn i det fina vädret.Vi hade med oss den sista norsen och började med att meta abborre.Det nappade såpass att våra tjugo norsar tog slut.Ingen storlek på borrarna.Därefter trollade vi en stund och Rolf fick bottennapp efter ett tag,trodde han,men det var en gös på ca kilot.Sedan vertikalfiskade vi efter gös,dåfick Rolf en gös till och jag mitt pb plus en gädda.
Tomas och jag var och håvade upp nors nere i Norsesund en kväll i början på maj.Vi var där kl.tio,det måste ha blivit mörkt innan dom börjar vandra uppåt.Efter att Tomas gjort flera kast med håven hade  vi så många att vi var nöjda.
Jag var med Tomas familj en gång och med Rolf vid ett annat tillfälle och hade riktigt bra abborrmete båda gångerna.Nu ser vi fram mot fortsatt bra fiske tillika väder.Skitfiske på er!

4 kommentarer:

  1. Tack för härliga fiskedagar på Mjörn. Hoppas de blir fler! Drog en gädda på 2kg i Ornunga i fredags kväll, men det är ju inget räknas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja,vi får på det igen så fort vädret tillåter.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Martin.Det värmer extra när det kommer från en storfiskare.

      Radera