söndag 27 juni 2010

Nytt personbästa för Kvibbo!!

Jag började att sätta ett vanligt rött reflex, och nej, det var ingen björk denna gång utan en stubbe på botten... så då var jag utan tafs också.. hade endast 1 redan använt lekande med mej.. Men när vi tänt elden gick jag ner till stranden igen för att kasta, Egon ville se en fisk och det visade sig att det skulle han få se..

3:e kastet resulterade i denna 7 hg abborre..
















Jag var redan då hyfsat nöjd men utdelningen!!!! Men jag såg hela tiden aborrar som simmade efter draget intill land i samma storlek så jag kastade ytterliggare några kast...

Egon och Tindra stod och hejade på mej när det sög till i UL spöt ordentligt, och jag blev då fruktansvärt nervös då jag kom på att jag inte hade någon ståltafs...

Efter ca 10 minuter så kom rackarn in mot land, och David kunde lyfta upp den. Han hade samma handlingskraft som Henke...

Den vägde 6,6 kg och var 103 cm lång och var ett nytt personbästa...


9 kommentarer:

  1. Det är tur att du inte är ensam när du får fisk, har några hemska minnen på näthinnan från Anten när "jag kan själv Kvibbe" ska landa gäddor över 1,5 kg.

    Grattis från mig

    SvaraRadera
  2. Grattis Kvibbe till en fin fisk!! Årets tävling håller hög klass med tre nya pers i gruppen på mindre än en vecka. Har väntat länge på att du ska börja leverera för det går väl inte att misslyckas i dom fina vattnen som finns där uppe....Hur som helst känner jag mig inte slagen utan tar nya tag med nyinköpta jerk-beten på semestern!!

    SvaraRadera
  3. Förresten var det nån som gjorde sig lustig över små drag och ul-utrustning nyligen??

    SvaraRadera
  4. Jag ber så mycket om ursäkt M."Shallow Runner"..

    Jag visste inte bättre, äntligen har jag fått insikt i många saker...

    SvaraRadera
  5. Ja nu ser bilderna bättre ut, men var fotografen tvungen att stå 200m bort när ni tog kort på den fina abborren?
    Vilket drag var det du tog gäddan på? det står bara vilket drag du satte...

    SvaraRadera
  6. Oj, ramlade bort när jag försökte få till bilderna, ett oerhört sliten vit reflex 7 g...

    SvaraRadera
  7. Gratulerar till firren! Säger bara 7 grams reflex, ett sånt fantastiskt drag!!

    SvaraRadera
  8. Grattis! Den var du verkligen värd efter alla timmar du lagtned. Stor/oldboys verkar ha vaknat till liv, kom igen nu småboys och visa vilka som är dom bästa fiskarna.

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! Bugar för sådana fiskar, mer sånt! Tror tävligen är på rätt väg men ej avgjord än....

    SvaraRadera