söndag 27 juni 2010

Grattis Stenka

Återigen så var det fiske i arla morgonstund som gällde när Stenka bokade in fiske i dag med samling kl 06:00.Dagens destination var Bäsjön där vi i vintras hade bra fiske från isen men det inte riktigt velat lossna efter islossningen.

I början av turen var det endast min rutin som gjorde att det kom upp någon sporadisk gädda av ringa vikt, och Stenka började misströsta och satt o funderade över en kopp kaffe, men då visste han inte att ett riktigt perskross skulle drabba honom.

Vi beslöt oss för att testa trolling då det var så otroligt trögt.

Det tog bara en kvart innan Stenka hojtade i fören att han hade hugg och att han trodde det var en 1 kilos på eftersom hans ul-spö är så extremt känsligt... :)

Men efter ett tag börjar han bli osäker, darret i benen och mjölksyran i handlederna säger annat, efter ytterligare ett par minuter så får vi en skymt, och det är en fin gädda.

Stenka som har ett pers på 2,5 kg börjar svettas lite lätt. Landningen går bra och upp kommer en fin madame på 4,85 kg och 93 cm lång.

Ytterligare en fin fisk har fångats i årets tävling som ser ut att bli den bästa på flera år. Nu ska i alla fall jag sluta att guida mina kompisar(Martin, Stenka) till storgäddor och börja ta några själv.

Avlutar med ett stort grattis till Stanley Eriksson





4 kommentarer:

  1. Grattis Stenka till ditt prydliga pers! Nu gäller det bara att höja sig ett litet snäpp till för att slå undan bena på den där norrlänningen...

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha Henke för en trevlig fisketur! Kan dock inte sluta å fundera på var den tappade fisken hade för vikt....jag menar, ett sådant knivskarp tvärsnitt på den avbitna linan...

    SvaraRadera
  3. Grattis! verkar som om jag lärde dig ett o annat under faddertiden. Tråkigt bara att ni åker till mina hemmavatten. Fan va långhårig du blitt, klipp dig!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle tro att han klipper sig när fåren gör det och då med fårasaxen........

    SvaraRadera