söndag 20 juni 2010

Martin o Henke i Ornunga



När klockan 5:30 väckte mig ur mina drömmar så var det inte utan att man funderade på vad man höll på med.
Men efter en kopp kaffe o snus i bilen på väg till sjön så var man sig själv igen.
Putte snäll som han är hade lånat ut sin båt till oss.



Vi började vid "ön" och jag tror Martin hade napp på sina tre första kast dock utan att kroka någon och detta blev något av grabbens signum denna förmiddag.



När uret stod på 10 så hade jag tappat 3 och Martin 7-8 st och gissa om han var frustrerad, särkilt då han hade en ligaledare vid båtkanten som han lyckade "feppla" bort.
Strax efter detta så fick jag ett hugg som satt och upp kom en ny ledarfisk på 2,92 kg då trodde jag att Martin skulle bryta ihop.







Nu började tiden bli knapp och Martin beslöt sig för att åka tillbaka och avsluta fisket vid "ön" där han hade tappat fiskar i början.


Detta visade sig vara ett mycket klokt beslut för resultatet lät inte vänta på sig....


På tredje kastet behagade denna madame nappa och gissa om M Oskar blev svettig när han såg att han troligtvis hade ett nytt pers på kroken, men drillningen och landningen gick utmärkt mycket tack vare hans halvnelson på gäddan. och endast ett skadat finger blev plumpen i protokollet.

Årets hittills största fisk och tillika Martins nya pers är på 5,5 kg

Grattis Martin men akta dig för Ryda....

6 kommentarer:

  1. Vill börja med att tacka Henke för en trevlig förmiddag på sjön,det blir ju inte så ofta man kommer ut nu för tiden...Efter ca 10 missade mothugg,tappade fiskar och det ena med det andra kunde jag äntligen landa en firre. Återigen var det min "devil-eye" som frälste mig när det såg som mörkast ut. Måste erkänna att jag fick härlig puls o svajiga knän innan gäddan befann sig i båten med tanke på allt dravlande tidigare under dagen. Ingen jättefisk kanske men ändå ett nytt pers på 5,5 kg och något för er andra att bita i för att putta ner mig från tronen. Hade vi bara varit lite vassare på att kroka fisk jag o Braxen hade det blivit ett riktigt höjderfiske men man kanske inte ska klaga ändå?

    SvaraRadera
  2. Hur fan ser henke ut på kortet? Mongoloid!!!!

    SvaraRadera
  3. Känner du inte igen din egen brossa?
    Det var ju skönt att Daniel G blåste nytt liv i Braxen oxå.....

    SvaraRadera
  4. Grattis grabbar till fint fiske.

    SvaraRadera
  5. Rättvist!!

    Oscar är värd att leda tävlingen..

    Han har alltid velat ha stor fisk, och naturligtvis använt drag därefter!

    Jag hoppas att Martin vinner...

    Kvi

    SvaraRadera
  6. Stabil ledarfisk, gratulerar!!

    SvaraRadera