söndag 27 juni 2010

Abborrfiske i Mjörn.



Vädergubbarna hade ju lovat soligt och varmt väder på söndag,så jag längtade ut på Mjörn och abborrfiske.Mulet,blåsigt och kallt var det när jag rundade piren vid tiotiden.Efter ett par stopp vid Lövekulle och Skårgrundet,som inte gav något,bestämde jag mig för abborrgrundet vid Risö.På första kastet landade jag en abbis på tre hg.Betet var en liten vobbler.Metade även med mask,men det var långt mellan nappen och inte ville dom fastna.Efter en stund nytt napp på vobblern och upp kom en på nio hg.efter ytterligare lite väntan,napp igen och en på åtta och halvt.Till slut fick jag en tre hektos på masken också.Nu var middagen fixad och jag vände nöjd hemmåt.Jag grillade firrarna,kokade egen färskpotatis och lite annat till.Underbart gott!Hoppas på fler fisketurer snart,men det börjar bli svårt att ta någon topplacering i år.Man kan ju alltid hoppas. PS.Solen kom fram vid tolvtiden och då blev allt ännu behagligare.

2 kommentarer:

  1. Det kanske skulle passa med lite abborre fiske på sön ef/kväll?

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina abbisar! Är mycket sugen på ett pass på mjörn med små mört.

    SvaraRadera