fredag 2 maj 2014

Fiskerapport från PRO junior

II morse lämnade Allan och jag kajen i Säveån, med båten full av nors och förväntningar, och efter 2 minuters fiske drog jag en fin borre på 4hg. Nu blir det massor med fiske trodde vi, men hur vi än letade blev det bara 2 småborrar för Allan och liten gädda för mig. Så högg det på min nors och motståndet var gott. Landade en romstinn aborre på 650g! Lär vara ledning i fiskeligan!
Sen var det lika lugnt som vädret. Minusgrader vid starten och vindstilla. Tempen steg behagligt o vinden var svag hela fm. Bjöd mor, Arvid o Sara på stekt abborre till kvällsmat. Kanon!
I Ornunga drog jag o Eskil en gädda på2,2, annars bara smågäddor.
Förra turen k Mjörn drog Allan en fin gädda på 2,4, men det har han överträffat sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar