fredag 19 februari 2010

Spökfiske med Kvibbe

Jag. Tompa och Kvibbe var ute och testade en relativt ny sjö för oss och jag tror inte att någon fiskar speciellt mycket i denna sjö.

Vi satte 6 spö och 12 angeldon och jag fick napp i första hålet när jag sänkte ner mörten, tyvärr blev jag så paff så jag lyckades inte få upp fisken på isen.


Nästa hugg var Kvibbes men det slutade med en stulen betesfisk.



(Kvibbe har blivit av med sin Mört)

Efter detta så hade jag en riktig huggperiod på mina hål 3 napp på 15 minuter där jag lyckades bärga två av dom, den jag tappade var nog av lite grövre kaliber för den gjorde några fina rusningar.


Efter detta så blev det lugnare, det dröjde nog en timme innan jag fick nästa fäll men när jag kom fram till hålet så var Björknan redan spottad.


Sen blev det stendött och vi passade på att dricka kaffe och tjöta lite, helt plötsligt så undrar Tompa var Kvibbes ena angeldon tagit vägen och Kvibbe rusar dit för att konstatera att donet är spårlöst borta.


(Lodning efter angeldon)


Han har alltså druckit kaffe och pratat i telefon medans han fått napp och fisken dragit ut 30 meter lina och slutligen dragit ner donet i hålet, jag har aldrig varit med om något liknande, sånt händer bara när Kvibbe är med.

Detta var dagens sista hugg och vi återvände till bilarna glada att ha en ny historia att berätta.

2 kommentarer:

  1. Vilken sjö var det?

    SvaraRadera
  2. Allt är sig likt.... det bara tjötas:)! Antagligen var det ett MONSTER!

    SvaraRadera