lördag 11 april 2009

Ny ledare


Idag mitt på dagen när mina flickor låg och vilade begav jag mig av för att testa ett nytt vatten.

Jag åkte upp på gårdsplanen till Holssåg för att höra med ägaren om det var ok att jag fiskade i säveån. Det var inga problem. Blev ett ganska trevligt fiske. Efter ca 5min hugger det på min BigBandit, 3040g väger en mycket tjock flicka som får titta på solen en stund. Jag jerkar mig vidare längs kanten men inga mer hugg. Jag vänder och går tillbaka där jag fick napp. Efter några kast hugger det på samma ställe igen. En lite tjockare dam tittar upp 3100g. Några kast senare napp igen, hon släpper desvärre vid strandkanten men hon var inte under 3kg. Ett bra fiske för att vara första gången jag är där, blir nog ett pass där imorgon när flickorna sover middag. Alla firrarna föll för en bigbandit (simpan) alias devileye!

2 kommentarer:

  1. Grattis tompa! bra jobbat... ingen vinnare men klart godkänt! Då har vi bröderna bus i topp, får se hur långt ner de har fallit när säsongen är slut...

    SvaraRadera
  2. Inte ända ner i alla fall för där finns DU Ola..
    Det är inte rättvist att man ska få så mycket gädda på så få timmar..

    SvaraRadera