måndag 27 april 2009

Havsöringsfiske Ammenäs







Då har man varit i Ammenäs igen för 3-dagarsfiske... Som synes hade vi bästa tänkbara väder fredag och lördag. Fredagen inleddes med fiskestart runt halv 4, ganska snart hade ett par mindre samt en 34cm fått syna ovansidan havet. efter middag körde vi ett kvällsfiske (öring och plattfiskmete) med ett par fiskar till som resultat. Själv hade jag bäst lycka med 5 fångade öringar (största 35cm) av de som var med, totalt fredagen landades 7st samt en sandskädda.


Lördagen gav en trög start med endast 1 landad öring under förmiddagen men lyckan skulle vända... vi bestämde oss för att meta plattfisk mitt på dan då denna fina öring lät sig luras av en bottenmetad räka!!! Efter en rätt lugn fight blev det ganska dramatiskt vid landningen, precis när vi skulle dra upp fisken på land brast reven, dock var det bara 3-5cm djupt så kompisen skuttade i och lyfte upp henne! Hon vägde 1,9kg och mätte 61cm.


Senare lyckades jag oxå landa en liten skädda!
Summering lördagen gav oss 7 öringar (3 togs av mig) samt min skädda!
Söndagen startades med ett morgonfiske där endast 2 öringar landades. Vid hemresan stannade jag och 2 andra till en kortis på ett nytt ställe i närheten, detta gav ett positivt svar med 4 nya öringar vilken när söndagen summeras gav oss totalt 6 öringar med en topp på 38cm (inte jag).
Totalt fångades det 20 öringar och 2st skäddor. Av dessa synade 10st min håv! samt en skädda!
En kanonhelg!














2 kommentarer:

  1. Det är verkligen du Ola, få ditt livs öring på räka när du fiskar skädda, den får du verkligen lägga in på turkontot.

    SvaraRadera
  2. Kul för dig att du fick några fiskar. Ska du satsa på tävlingen nu?

    SvaraRadera