torsdag 12 maj 2016

Årspremiär på öppet vatten

I helgen gjorde jag och Egon årspremiär med båt. Vi satsade på gädda direkt, då det endast är 4 grader i vattnet. Dock så visade det sig att leken redan var i gång så fisket var trögt.

Egon lyckades trolla upp en gädda på 4,3 kg i söndags, och jag fick upp en fin gädda på 6,3 kg i tisdags. Samtliga gäddorna har varit olekta.

Tyvärr så har jag inga kort då de totalt 4 gäddorna vi hittills fått upp har varit fyllda med iglar, vilka jag tycker är extremt äckliga så jag har inte velat hålla i gäddorna i onödan utan de har fått simma tillbaka snabbt.

Skitfiske på er!

2 kommentarer:

  1. Gött att ni är igång. Men hur vet ni vikten om ni inte vill hålla i dom??

    SvaraRadera
  2. Jag höll den bara i gälgreppet, och vågen fick plats i andra gälen. Det var inte tal om att fotografera med en snygg bukhållning..

    SvaraRadera