tisdag 10 maj 2016

Årspremiär på Mjörn

I dag var det dags för mig att prova Allans nya motor och att göra årspremiär på Mjörn. Vi hade fina norsar med oss och ett underbart väder. Motorn spann som en katt och inga avgaser alls.. Nästan vindstilla och väldigt varmt. Men det var svårt att hitta abborrar, och särskilt nappvilliga sådana. Jag fick småabborrar några gånger och hade en skaplig på som jag inte lyckades landa. Men fick så småningom upp en fin borre, som vägdes till 6,7hg.  Allan hade nog dålig koll på sin utrustning för han landade bara en liten firre. Inte ofta jag slår brorsan så det kändes bra! Upptäckte just nu att jag leder ligan på 42%, om jag räknar rätt!
Ikväll har jag bjudit frugan på helgrillad abborre och vi har njutit på altanen. En skön dag och kväll!







4 kommentarer:

  1. Grattis Roffe, du får hjälpa storebror med sin utrustning om han inte kan själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Clara! Han spionerade på mina grejer, när vi drog hemåt. Kul att du är med och fiskar! Kör hårt i sommar!

      Radera
  2. Ja,Clara,jag behöver hjälp att komma upp ur stövelskaften.Bara att gratulera lillebror till en fin abbis och ledning i ligan.Skall trimma utrustningen och ta upp kampen.

    SvaraRadera
  3. Ja,Clara,jag behöver hjälp att komma upp ur stövelskaften.Bara att gratulera lillebror till en fin abbis och ledning i ligan.Skall trimma utrustningen och ta upp kampen.

    SvaraRadera