onsdag 6 augusti 2014

Händelserik vecka..

Förra veckan så var Clara, Marianne och Allan upp på besök hos oss i Boden. Jag och Allan passade på att ta en kvällstur, vilket resulterade i några gäddor för Allan. Han verkade nöjd även fast vi inte fick något monster.. Egon är fortfarande sur över att han inte fick följa med.



I söndagsförmiddag så satsade jag och Erik på lite gösfiske, då jag aldrig fått någon. Vi begav oss till Alträsk, som har mest troligt den smalaste iläggningsrampen i Sverige. Erik somnade och jag fick till slut upp min första gös, den vägde hela 0,6 kg. På eftermiddagen så tog jag ett fiskepass med Egon för att allt skulle bli rättvist. Jag vann, fiskade 8 timmar den dagen..


När grabbarna var bortresta med mormor och morfar idag så passade jag och Cissi på att göra våran första fisketur tillsammans på ca 7 år. Våran tävling slutade i vinst för mej med 6-4. Det var kul, men roligare var att jag förbättrade mitt pb för abborre, den vägde 1,1 kg och var 43,5 cm lång..



Mycket som händer på bara 1 vecka.. samt kul att jag ser smal ut på några kort..

1 kommentar:

  1. Trevligt inlägg. Det är bara för att gösen är så liten som du ser så smal ut.

    SvaraRadera