fredag 27 september 2013

En oldboys har börjat med jerkfiske!

Efter det dåliga resultatet i Ornungatävlingen, konstaterade jag att det bara berodde på fel drag! Därför köpte jag ett par jerkbeten häromdagen. Urvalet var dåligt, och då jag tänkte använda mitt vanliga spinnspö och haspel, köpte jag två små jerk och en popper.
Åkte ut på Ornungasjön en em/kväll i veckan. Till en början inga napp på jerk, så jag gick över till min popper och testade runt risvasen och runt Vaö. Lika dött nu.

Tillbaka till grunda vassar och vikar. Ganska snart ett bra hugg och jag landande en gädda på 1,7kg. En stund senare en i samma storlek. Inga fler napp och det blev snart kallt och halvmörkt så jag la av, trots att väldigt nöjd, denna soliga o vackra kväll.



                                                  Denna jerk blev min död! 

Vore tacksam för lite råd om jerkfiske! Kör ni med multirulle och specialspö eller kan man testa även med större jerkdrag och min vanliga haspelutrustning, tror ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar