söndag 3 april 2011

Havsöringspremiär 2011

Så har premiär helgen gått av stapeln. Åkte efter jobbet på fredagen med 2 arbetskamrater till favorit stället i Ammenäs, det skulle dock visa sig mycket svårfiskat med bla lite is kvar i några vikar.... inte ett napp och besvikna fick vi åka tomhänta hem! Lördagen var det dags för ett nytt pass och det startade bra, redan efter ca 15min landade jag denna firre! 38cm (inte godkänd) mätte monstret ;) och simmar fortfarande i havet! Tyvärr visade sig endast 1 öring till under detta pass (togs av Jörgen och mätte 40cm) så det har varit en mycket trög helg! Nästa helg bär det av för den årliga tävlingen på företaget i Ammenäs, 3 dgr fiske och självklart kommer ett reportage i efterhand!

3 kommentarer:

  1. Kul att du tagit dig upp ur idet! Själv står jag med jerkspöt i högstahugg och väntar på att isen ska försvinna. Har många nya beten som ska testas. Skit fiske!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå att det är mycket trevligt att se Ola här på Bloggen, jag kan bara inte fatta varför han lägger ner hela sin själ i havsfiske dom få gångerna han är ute, det räknas ju ändå inte i tävlingen ???

    SvaraRadera
  3. Tror bröderna behöver ge detta en chans, vet att Tompa testat utan resultat men det är (i de bästa stunderna) hur kul som helst!

    Kommer inte byta bort detta mot något....

    SvaraRadera