måndag 14 mars 2011

Säsongens sista ?

Kan detta varit sista ismeteturen för denna vinter? Jag drog till Anten idag och ett nytt ställe på sjön. Timmarna gick med endast några fäll som resulterade i ett cykelstyre. Klockan närmar sig 11, då brukar det alltid nappa. Nästan exakt kl 11 smäller det. Jag brukar inte dansa men hon bjuder upp. Hon vägs till 4,7kg. När jag sedan ska omgrupera ser jag att jag missat ett fäll. Nästan all lina ute. Kan inte bli annat än fast fisk. Upp kommer dagens största, prick 5kg. Såg bara stjärten på mörten i svalget, hon klubbas. Flyttar in mot vassen med endast ett fäll som resultat. Sumering av dagen är 7 fäll med 3 fisk på isen, kunde varit bättre.
Dagen största 5,0 kg 90cm

3 kommentarer:

  1. Låter som att du börjar bli bortskämd efter allt ditt fiskande Tomman. Två gäddor runt fem kilo hade dugit för mig alla dar i veckan fast det är klart jag får ju bara se firrar på bild nu för tiden....

    SvaraRadera
  2. Nu måste väl isen försvinna snart så att vi kan testa våra spottar i öppet vatten!!!
    Jag har några grymma djupgående jerk på gång..
    Devil eyes tid är över och förbi, nu blir det jerk på 25 m djup..

    SvaraRadera
  3. Läs om våran nya "hotspot" ;)
    www.neptunefishingteam.com

    SvaraRadera