måndag 5 juli 2010

Satsning på Abborre

I går kväll gav jag och fassan oss ut på lite abborr fiske.
Full av självförtroende la den gamle ut och satte kurs mot sina "hot spots".
Det började oxå riktigt bra jag tror att han hade napp på sitt första kast och relativt snabbt hade han 3 i båten.
Vi tog oss vidare till en lävik där jag kunde "poppa" lite och resulatet lät inte vänta på sig, upp kom 2 nya abbissar.
Vid nästa flytt så blåste det ganska mycket och vi kastade ankar, efter en stund så undrade vi varför vi drev så mycket fast vi var ankrade. Det visade sig att det enda som var kvar av ankaret var en liten bit rep, resten låg på botten.

Återtoden av kvällen fick vi fiska i lä och kunde därför inte fiska av våra hotspots.

Summa summarum blev 7 Abborrar och 2 Gäddsnipor och ett förlorat ankare. Det blev ändå en mycket trevlig och go kväll.

Far och son kampen vann förövrigt jag med 6-3 (popper rules)




2 kommentarer:

  1. Henrik, du knöt väl fast ankaret innan du kastade i det?

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Nu när allt i världen är trådlöst så trodde jag att det gällde ankare oxå, men det kanske var fel av mig.....

    SvaraRadera