fredag 16 april 2010

Havsöringsfiske Ammenäs Torsdag kväll




Så har man då varit en sväng i Ammenäs igen!
I fint väder startade vi fisket runt halv 7 på kvällen, redan på femte kastet hade jag första kontakten men jag var lite överrumplad av det tidiga nappet och missade mothugget!
Efter att Conny hade tappat en efter ca 30 min efter min kontakt landade jag min första (och resans största) öring, den mätte 33cm och släpptes såklart i igen. Strax efter tappade vår tredje medresenär Oleg en öring innan jag på nytt landade en ngt mindre än den första! Uppskattad längd var ca 25cm.
Efter detta hade både Conny och jag varsin kontakt igen utan landade fiskar.... Därefter dog nappatagen ut! Totalt landades 2 mindre öringar samt 5 öringkontakter!
En godkänd tur med uteblivna toppar!

3 kommentarer:

  1. Ni verkar haft en trevlig kväll på kusten. På söndag hoppas jag att båten kommer i, då blir det nog några timmars jerk.

    SvaraRadera
  2. -Gott att känna rytmiken i spötoppen, Ola.
    Hur gick förresten sjösättningen och jerken för lillbrossan ? :)

    SvaraRadera
  3. Sjösättningen sket sig. Mycket vatten i ån gjorde det omöjligt att genomföra. Kunde fiskat på mjörn med det blåste snålt. Jag fiskade lite hemma i ån utan resultat.

    SvaraRadera