söndag 13 december 2009

Storfiskarn

Ja grabbar nu börjar fiske säsongen gå mot sitt slut och jag har inte varit ute och fiskat en endaste gång.
Jag får bli 2009 års looser, trodde faktiskt att Stenka skulle göra mig sällskap i den ligan faktiskt.
Ska jag vara helt ärlig ( med gliten i ögat ) har jag svårt att motivera mig när jag har det stora rekordet i fiskegänget på 7,3kg, fin gädda. ( Tack Henke förlånet av ditt spö den gången och drag ).
Nä skämt o sido, vi får hoppas att det blir några fina vinter dagar så vi kan isfiska lite och mysa runt brasan.

Ha det gott boys.

Jocke

2 kommentarer:

  1. Ja du Jocke, vi har inte vart starka i år. Är nästan beredd att dela looser-stämpeln med dig! Samtidigt är det ju inga "lingon-fiskare" vi tampas med. Ja menar, hur lätt är det att knäcka rena yrkesfiskare som exempelvis Ryda som håvar upp 5-6 kilos gösar till höger och vänster:)!!!

    /Stenka

    SvaraRadera
  2. Det kanske är bättre att du lägger din hundring till studielånet nästa år Stanley! Undrar om Ryda har börjat planera festen ännu?

    SvaraRadera