onsdag 11 november 2009

Premiären avklarad!

Då var fiskepremiären 2009 avklarad! Bedrövligt, jag vet, men bättre sent än aldrig! Hoppas på en rejäl skärpning av mig själv inför fiskeåret 2010!
Fick förfrågan av en god vän att åka med ut på havet då tydligen "sellarna nu gick inomskärs". Med tanke på den något spydiga omröstningen som florerat på bloggen så tvekade jag inte en sekund.
Dagen skulle visa sig bli en mycket ansträngande vistelse på havet, både psykiskt och fysiskt. Efter 4 timmar i kuling fick jag mitt första napp. En vittling på ca 5 hekto bordades rutinerat och söndagsmiddagen var räddad. Tyvärr visade sig detta bli det enda nappet för min del. Efter 7 timmar var jag åter i hamn, utan känsel i fingrar och händer, med en begynnande sjösjuka i strupen men dock med en ståtlig vittling under armen. Tyvärr kunde inte fångsten fångas på bild då tydligen det salta vattnet inte riktigt gick ihop med mobilen!

Väl mött Stanley

3 kommentarer:

  1. Grattis Stenka till en fin fångst, trodde nog att du skulle hamna högre upp på listan med denna bjässe.
    Måste tyvärr hälla lite smolk i glädjebägaren och säga att tävlingen bara innefattar fisk tagen i sötvatten..... men vi kan nog göra ett undantag.
    Men till nästa år så får du allt läsa på reglerna..

    SvaraRadera
  2. Jag är ledsen Stanley men detta kan vi inte godkänna. Det är bara att ge sig ut på nytt!

    SvaraRadera
  3. Den togs i bräkt vatten. Ca 65 % sötvatten och resten saltvatten. Borde räknas som sötvattensfisk tycker jag eller? Om inte annat så får man väll dela upp fisken procentuellt, dvs 65 % av 5 hekto, där då "sötvattensdelen" skulle motsvara 3,25 hekto.

    SvaraRadera