söndag 13 september 2009

Septemberkväll på Mjörn.

I tordagskväll,soligt och nästan vindstilla,gav jag mig ut för att fiska.Jag trollade sakta fram via Skår mot Risö.Inte en känning så långt.Stannade till vid grundet no Risö.Småfisken hoppade i vattenytan och jag satte på en gråfärgad jigg med trekrok.Efter några kast högg det!Jag kände att det var en något tyngre fisk än jag brukar få.På väg mot båten rusade den tre,fyra gånger innan jag fick se den.En riktigt grann gädda tyckte jag.Efter upptagning och vägning(3.7kg) fick den återvända ner i Mjörn.Fick även en abborre på samma jigg.Sen blev det inget mer hugg och eftersom solen var på väg ner bakom grantopparna for jag hemåt.Tyvärr glömde jag fota bytet,men detta är faktiskt en sann fiskehistoria. PS.Abborren hamnade i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar