tisdag 30 juni 2015

Kommer inte över magiska gränsen..

Åkte ut en sväng igår för att reka inför Henkes besök nästa vecka. Det var den första riktiga sommarkvällen som jag var ute och fiskade. Vattentempen var kring 14 grader och vindstilla.

Trollade runt lite för att hitta stora betesstim och vertikalade lite på dessa innan jag skulle se om det var några borrar på g.

Körde som vanligt i år med Shad Teez 9 cm Official Roach på mitt lättare spö. Fick 3 gäddor på raken runt 1,5 kg. Förflyttade mej lite men det gav ingen utdelning så jag åkte tillbaka till ursprungsstället. Där klev nedanstående flicka på tåget, och det tog 10 min tills jag först fick se henne. Trodde faktiskt att den skulle vara över 10 kg, men den var något kort.

Den vägde 9,1 kg och var 105 cm lång.




Verkar vara omöjligt att få upp en 10:a samt att komma nå upp på första platsen i år!

Nästa vecka kommer Henke upp och då skall vi fiska 7 dagar på raken, så vi får se om det betalar av sig..

Skitfiske på er.

2 kommentarer:

  1. Fin fisk! Men du får allt ta en som är större än så om du ska ta ledningen.

    SvaraRadera