tisdag 14 februari 2012

Rapport från nykomling

Hej alla charmiga amatörfiskare!
Tack för inbjudan, även om den kom på mitt eget initiativ! Tänker försöka trötta er med några inlägg nu och då!
Efter två trevliga, men för min del nästan resultatlösa pimpeldagar på Mjörn och Anten  med Allan och söner tog jag idag min tillflykt till Säsjön i Lida stället.  Disigt väder och lite blåsigt. Har ett par bra abborrmeteminnen där, tillsammans med Gurra och Arvid. Sökte mig fram med borrhål lite här och var. Hitta nog inget större djup än 2 meter. Till slut högg det i  några hål, och jag fick två skapliga abborrar på nästan 3hg plus ett par små piinar. Betydligt bättre än med helgen, men inte lika trevligt sällskap.  Mjölkigt dis och vit snö blir det inga bra naturbilder av, så jag nöjer mig med en bild på fångsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar