onsdag 29 september 2010

Bortblåsta

Min och brossans sattsning efter storgädda blev en blåsig historia.
Vi anlände till Landsjön strax utanför Jönköping vid 09:30 på måndag fm. Förväntningarna var skyhöga. Men vi insåg snart att detta skulle bli en blåsig historia. Den kraftiga nordanvinden gjorde det mycket svårfiskat då det ej fanns några direkta vikar att gömma sig i.
Henke med sista finjustering innan sjösättning.

Stugan låg perfekt med bara 10m till vattnet. Inte stor men den funkade utmärkt att äta, sova och skita i.

Utsikt från stugan.


Efter en trög måndagfm. intogs lunchen. Efter lunchen åkte vi upp till sjöns norra mycket grunda del. Efter ett tag får jag ett mycket fint hugg på min shallow runner samtidigt som henke pratar med m.oscar i mobilen. Efter en mycket kort drillning landas en fin gädda på 4620g.




Nytt jerk och årsbästa.

Eftermiddan fortlöper med varsin snipa och en handfull tappade smågäddor. Vi bryter pga. mörker ca. 19:00. Tisdag morgon ännu blåsigare! Vi kämpar på i vinden och henke drar ganska tidigt en snipa bland sjögräset.



Henke får ytterliggare en liten rackare men jag har inte ett napp på hela dagen.
Sammanfattningen är att vi hade riktig otur med vinden vilket gjorde gäddorna mycket slöa/försiktiga. Sjön hade dock flera intressanta ställen med mycket vass och sjögräs.



Henke försöker lura storgäddan en sista gång.
Tack broder för två trevliga friluftsdagar. Storgäddorna tar vi nästa gång.












1 kommentar:

  1. Ett kanon referat o fina bilder oxå, jag blir lika fiskesugen igen när jag läser detta...

    SvaraRadera