söndag 7 mars 2010

Magiskt väder på Sjön

Jag var lite tveksam när jag entrade isen vid 7 tiden i morses, skulle skaren hålla att gå på? Skulle det vara för kallt och blåsigt?

Dom första stegen på isen gjorde mig förvånad, det var som att gå ut på ett salongsgolv, 2 cm snö o under där en stabil is att gå på (underbart).
Farhågan om att frysa kunde jag slå ur hågen efter tre borrade hål, då började svetten att rinna längs ryggen.
Det tog bara 10 minuter innan första fället kom och sedan fortsatte det så fram till att jag packade ihop vid halv 1.
5 gäddor fick syna isen av totalt ett femtontal fäll, alla gäddor var av ringa storlek.
Fram mot 11-tiden så värmde solen så mycket att jag fick kränga av mig overallen o mössan, detta i kombination med att vinden inte var på plats gjorde att det var helt sagolikt på sjön och man nästan hoppades på att det inte skulle nappa så att man kunde sitta och gassa i stället.

Detta var en av dom bättre dagarna på isen och det enda som fattades var en grov fisk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar