tisdag 15 september 2009

Ryda kan andas ut

Det blev ingen succe för bröderna Brunnegård i Anten i dag, snarare tvärtom = fiasko.

Båtmotorn som Tompa lånat av vår kusin i Loo visade sig inte fungera utan det blev att ta till årorna och Anten är ju ganska stor.....

Lägg där till att gäddorna var mycket blyga denna dag och nöjde sig med att följa betet och i bland bara puffa till det lite grann.

En fisk blev det i alla fall i båten och det är ju tur för Tompas del att han inte får för mycket fisk då varje avkrokning tar en avsevärd tid som ni kanske såg.

Själv så kammade jag noll men tappade två vid drillning..

PS är det någon som kan lära mig att rotera filmklipp DS

3 kommentarer:

  1. Det bjuder jag på. Jag slog ju dig iallafall!

    SvaraRadera
  2. Jag är van vid att hantera storfisk. Får nog inhandla en lipgrip till småfisken.

    SvaraRadera
  3. Var själv ute i anten på onsdagen, det var inte lättare att fånga gäddorna då. Kompisen fick 3 & ja missade 1....... ja jag vet hur glada bröderna bus blev nu!

    SvaraRadera