torsdag 3 augusti 2017

Efter åskan!

Hallå där igen fiskebröder och systrar.
I går tog jag båten och styrde mot Ornungasjön efter åskan dragit förbi. Det började katastrofalt för jag hade glömt pipen till bensindunken så efter mycket jollrande och trixande så hade jag fått i bensin så det räckte.
Jag åkte mot Vaö men upptäckte att det redan låg en båt där så jag styrde mot sundet och stannade vid vassen på högersidan innan sundet där såg jag att det vakade så jag tog fram metspöt och satte mig och bara njöt av kvällen.
Efter en liten stund förstod jag att det bara var smått som vakade så jag bytte till hederligt spinnfiske med en ABU Reflex och på tredje kastet satt det en liten gynnare på.
Hade inte dom bästa grejerna för gädda så efter en tids drillning så var den så trött så jag krokade ur den i vattnet för gäddans skull.
Så inget kort på den.
Det började skymma så jag styrde båten hemåt så det fanns lite ljus kvar när jag tog upp båten men det var en fantastisk kväll.
Ha det gott och skitfiske på er alla.                                                                                                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar