onsdag 19 augusti 2015

Mycket nöjd..

I måndags eftermiddag drog jag ut för ett abborre fiske då det varit högtryck uppe i norr för första gången på länge. Fisket var trots det väldigt segt med endast ett par abbisar upp i båten. Jag bestämde mej för att ta en sista drift över grundet som jag fiskat på.

Efter ett tiotal meter sög det till på min Löjan F, och jag trodde att det var en gädda. Jag lyckades trassla in ett av de andra spötopparna i håven under tiden. När jag såg den för första gången var det nära att jag bröt av spöt som satt i håven i ren panik. Jag struntade helt i håven, och försökte drilla den och ta ett läpp grepp vilket lyckades.

Den vägde 1500g och var 49 cm lång. Jag var även fotograf vilket förklarar de dåliga bilderna. Otroligt svårt att mäta en abborre samtidigt som man tar kort!




Nu väntar fiske på fredag och lördag, bara efter borrarna.

Skitfiske på Er!

3 kommentarer:

  1. Du är ju omöjlig!!!!! Grattis till en superfisk.

    SvaraRadera
  2. Det var mig en grann randig riddare,bara att gratulera!! Nästan 100% i tabellen så den blir inte lätt för oss andra att matcha..../MO

    SvaraRadera