torsdag 2 juli 2015

Sommarfiske!!


Igår nyttjade jag o Tompa den fantastiska sommarkvällen på bästa sätt, vi åkte till Anten o fiskade.
Vid halv sex sjösatte vi.
Vi började med att testa ett nytt ställe som höll ett djup på 9-11 m, där var fullt med eko på botten och det tog inte lång tid förrän jag bytte från VJ till Dropshot, abborrarna kom upp på löpande band men inte i den storleken som vi ville.
Tompa drillade även två mindre gäddor som retligt släppte i vattenytan, o jag tog en 1,5kg gädda på VJ.

Gösnappen uteblev så vi drog vidare till ett beprövat ställe och det tar inte lång tid innan jag släpper på ett botteneko och hinner bara påbörja en mening till Tompa innan det smackar på ordentligt i spöt, jag ser på lodet att fisken mött upp min jigg ca 2 m över botten.
3,33 kg

Efter detta så hittar vi inte så många ekon att släppa på och jag växlar om till Dropshot o tar några mindre Abborrar, Tompa missar några hugg på vertikalen.
Detta är det klart brutalaste hugget jag har upplevt.
Gösen som kommer upp trodde jag skulle vara större, men den var en god krigare ;)
5 hg
 På sista stoppet för kvällen när solen gått ner så inhalerar en Abborre min VJ jigg och jag sätter årsbästa både på Abborre o Gös på samma kväll, kul för mig men segt för Lillebror som bara får en fisk, tagen på popper. 
(Nu var han iof både kapten o styrman under hela turen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar