tisdag 7 oktober 2014

Egon nytt pb igen..

I söndags var jag och Egon ute på en liten fisketur efter gädda och abbisar. När vi väl hade lokaliserat lite betesfisk så trollade vi en stund. Ingen ville dock smaka på Tommy the Trout eller Cisco Kid så vi bestämde oss för att byta inrikting.

Egon valde sin favorit, Drop-shot och jag vertikala med en Mieko Predator Shad. Efter drygt 1 min så började det knarra lite i Egons rulle. Då han fiskade med Shimano 500 och ett 5,2" spö blev jag lite orolig.. Efter ca 10 min kom gäddan intill båten och jag såg hur stor den var.. Egon fick plötsligt lite gäddfrossa, vilket var första gången. Väl i båten så mättes den till 102 cm och 7,7 kg.

Egon ville hålla den i gälgreppet, vilket han fick. Dock så satte han in sina fingrar i första tandraden, vilket medförde att även jag fick testa första tandraden med mina för att få loss honom. Det är inte fegt av Egon att ens vilja! Dock så var hans kommentar: "-Pappa, jag kan ta 5:or, inte så här stora."

Jag blev dock lite stressad då gäddan varit uppe i båten en stund så det blev bara ett kort när jag höll i den.


Egons gädda på 7,7 kg 102cm

Egon fick även några borrar!

Daniel och Egon

3 kommentarer:

  1. Gött jobbat Egon " the gäddslayer" Kvibacke!! Dom där tänderna är inte roliga:( kanske skulle ta procent på kroppsvikt och fiskvikt då hade Egon "the gäddslayer" vunnit big time:)

    SvaraRadera
  2. Grandiost,Egon!Jag känner mig utklassad.hade nog större chans mot dig på fotbollsplanen,eller?

    SvaraRadera
  3. Snyggt grabbar, ni är ett grymt team. Får vi se er i gädd SM nästa år?

    SvaraRadera