fredag 6 juli 2012

Trettio abborrar är mer än Kvibbes senaste gäddsnipa eller finns det ett "Kvibackekomplex"

Har haft en härlig morgon och förmiddag på Ornungasjön. Mulet, varmt men tidvis väl blåsigt. Tänkte utforska "Sösjöns" djupförhållanden med mitt nyinköpta ekolod, men för kraftig ost/nordostlig vind gjorde att jag inte åkte så värst långt. Batterikapaciteten till elmotorn oklar. Fick några abborar vid olika vassar innan jag styrde båten tillbaka närmare Lommared och fick relativt lä och tog fika. Vid en stenig vasskant började det sen nappa riktigt bra på mask. Till de ca 10 abborrar  jag fått förut fick jag här ca 20 till. Ett tag var det som om olika generation av borrar jagade varandra och det kokade så där gott i vattenytan. och flera av mina var godkända med mitt mått mätt.

På slutet tog dock småfirrarna bara masken och när den var slut for jag hem. De lite lama försöken med kastspö gav inget resultat, men jag hade ju fullt upp mete och att agna om! Dessutom sitter jag helst under min "korkek" med medspöt i hand när det är en varm och skön dag, Tog med mig ca 20 borrar hem och har avnjutit några av dem till lunch tillsammans med lite svamp (från frysen) och egna färskpotatisar. Mums! Eftersom årets svampsäsong har rivstartat måste jag försöka äta upp förra årets skörd.

Hoppas ni andra också kan skaka av er ev. "Kvibackekomplex" och börja lägga in också "smårapporter". (Annars får vi införa ett DM och ett SM)
Ha en skön sommar och fiska väl!    Ps! Ps!
Ps!
Kontaktannons: Står gärna till förfogande om ni inte har någon fiskekompis tillhands. Ring eller sms:a till: 0702-443493.Kan ofta med kort varsel! Alla åldrar välkomnas!)
DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar