söndag 9 oktober 2011

Drop shot


Det blev i stort sett bara dropshot fiske i dag, mycket beroende på att jag fick napp på första nersläppet, 17 landade abborrar blev resultatet och två bommade "gösar" på Vertikalen.
Det var mycket att tänka på som nybörjare och mycket av mitt fokus gick åt till att lära mig hantera elmotorn i blåsten.
Hade problem med ekolodet under hela färden vilket gjorde att jag fiskade lite i blindo, detta skrattade brossan gott åt när han såg att jag vänt givaren bak o fram...... :(
Elmotorn som jag testade var en Fladen maxximus 55 lbs, en ganska stor motor men jag tycker att den gick hyggligt.
Är det någon som har någon erfarenhet av denna motor så kläm fram med det.

Det var allt från dagens tur, en tur med mersmak...

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat broder! Hoppas jag kan medverka på nästa tur.
    Lillebror.

    SvaraRadera
  2. Ni får komma på kurs med mej. ;)

    SvaraRadera