söndag 24 juli 2011

Jiggfiske med Robban


Halv sex i morse hämtade jag Robban för ett jiggpass i Tåsjön.

Robban hävdade bestämt att det fanns "grann" abborre där, synd bara att det blåste och regnade när vi puttrade ut på sjön.

Dom första tre timmarna såg vi inga tecken på storabborre, vi landade ca 15 små gäddor och lika många abborrar, inga stora men dock grillbara.

Så när vi gjorde det sista stoppet vid en grundsten så fick jag ett distinkt hugg och mot båten kom en borre i halvkilos klassen, tyvärr så rätade den ut beteslåset vid landningen och kunde komma välbehållen därifrån.

En liten stund senare har jag på nytt en fin fisk vid båten men då går tafsknuten upp (onda ögat på mig sjäv).

Sen avslutar Robban med en fin Abborre innan vi avslutar för dagen.

Det blev till en middag för hela familjen i alla fall och i morgon är det jag som köper en håv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar