lördag 12 februari 2011

Nytt Personbästa

-15 och vindstilla när vi vid 06:30 äntrade isen.När klockan var kvart i åtta så var det riggat och klart, brossan tände elden och vi tog oss en god kopp kaffe.
Efter 30 minuter så kom första fället och brossan tog en på 3,4 kg.
Sedan var det min tur och jag hade tre napp på en kvart där jag bara lyckades landa en liten (2,5 kg).
Bror min ville inte vara sämre utan drog sin andra, mitt nästa napp var en bättre fisk som efter en stunds drillning släppte precis vid hålet.

Nu var det dags för lite grillning , klockan närmande sig elva, då fäller det på Tompas spö längst ut och efter en lång och spännande drillning så kommer ett gigantiskt huvud till hålet, jag får ner näven och tar tag i tafsen som då går av och jag får i all hast ta gälgreppet på gäddan och hiva upp den ur vattnet.

En tjock imponerande madame på 8,3 kg och hela 108 cm, nytt pers för Tompa och pricken över i:et på en underbar dag på sjön.

Gött att få lite belöning efter alla pass.

Grattis Brossan.......











10 kommentarer:

  1. Underbart! Tusen tack för hjälpen vid landningen. Är inte lätt att klara själv. Nästa gång hoppas jag att det är din tur!

    SvaraRadera
  2. Tack Tack, jag är mycket spänd på att se hur Mr shallow runner ska få till ett spydigt inlägg på detta...han biter sig nog i läppen när han läser inlägget.

    SvaraRadera
  3. Grattis till en väldigt fin fisk!!! Vilken sjö var ni på?

    SvaraRadera
  4. Grattis Tompa!

    Tyvärr så har jag svårt att se att din bror kommer upp i våra nivåer..

    SvaraRadera
  5. Ursäkta mig Kvibbe men jag tror inte att jag fattar kopplingen mellan dig o brossan, menar du att din gädda på 6 kilo är likvärdig med Tompas?....Du är rolig du..

    SvaraRadera
  6. Henrik, när du är uppe i våra nivåer kommer du förstå.. Det är speciellt! Idag så tycker jag att du kanske skall diskutera mer med Mr shallow runner och Stenka och utbyta tips...

    SvaraRadera
  7. Grattulerar, blir svårt att knäcka men jag laddar inför jerkfisket...

    SvaraRadera
  8. Grattulerar, blir svårt att knäcka men jag laddar inför jerkfisket...

    SvaraRadera
  9. Snygg firre och stort grattis! Nu gäller det att plocka dom när isen inte ligger.....

    Tar av mig hatten!

    SvaraRadera