onsdag 4 augusti 2010

Jakten på mjörnabborre.

Ringde lillebror(Rolf) igår och frågade om han ville med på en tur på Mjörn.Han nappade direkt(ha,ha) på det,så kl.15.30 lämnade vi bryggan vid mjörnvallen med siktet inställt på grundet vid Risö.Vi ankrade upp,satte på mask på kroken,kastade i.Rolf fick napp direkt.Han kastade med en spinnare,som han hade flera napp på.För mig hände inget.Tror lillbrossan ledde med 5-0 och jag började känna en viss olust.Men så småningom började det nappa på mitt metspö också.Det var ganska blåsigt och växlande molnighet.Efter ett tag flyttade vi till norseskären och där blev det några småttingar till.Som avslutning trollade vi på vägen hem via Pellholmen,Skårgrundet och Lövekulle.Inte kände vi nåt.Tillbaka 21.30 hade jag åkt på däng med 9-7.Vi hade haft en trevlig em och var nöjda med resultatet.Ingen av borrarna höll nån nämnbar storlek.Det blir snart en ny tur ut på Mjörn efter fler abborrar.Har jag tur med trollingen,kanske jag kan passera Kvibbes notering!Man vet aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar