söndag 21 februari 2010

Söligt o kallt isfiske

Jag och Jonas äntrade isen vid 7:00 tiden i morses, med snö upp till knäna och 15 cm slask närmast isen så fick vi slita för att komma ut till våran point.
Redan när Jonas satte andra donet fick han napp på nedsläppet men trots ett kyligt och slugt agerande lyckades gäddan smita.
Förutsättningarna i dag gjorde att vi bara satte 5 angeldon och 4 spö.
Nästa napp var mitt och det var ett rejält hugg, med slirbromsen nästan i bott så gjorde gäddan rusning på rusning och det var knappt att jag kunde hålla kvar spöt i händerna.

Efter ca 10 minuters drillning så kom den fram till hålet och Jonas tog med van hand upp bytet.
Det visade sig vara nytt PB för mig, vågen stannade på 6,25 kg och gäddan var riktigt fet.
Jag trodde nog att vågen skulle visa mer men jag är helt klart nöjd, äntligen lite betalt för den tid man lagt ner i vinter.

Efter detta så blev det stendött och med värkande fötter (på grund av vatten i kängorna) så valde vi att packa ihop några timmar tidigare än beräknat.



2 kommentarer:

  1. Grattis till den fina firren. Jag tar åt mig lite av äran eftersom jag visat dig sjön. Tråkigt att inte isfiske räknas i tävlingen.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Men vem är fulast? Tror faktiskt han med overallen....

    SvaraRadera