söndag 9 augusti 2009

Tre nya årsbästa





Jag o kvibbe spenderade Torsdagen och Söndagsmorgon o förmiddag på Ornunga.
Torsdagen gav mycket fint väder och ingen vind, vilket resulterade i ett fåtal napp och en gädda i båten, men inte vilken gädda som helst utan ett nytt årsbästa för Kvibbe 1,5 kg, grattis grabben...
På Söndagen så la vi i båten vid sex hugget och nu tyckets väderförhållandena mycket bättre, mulet och lite blåst, men fisket var mycket dåligt och våran båt mäktade endast med 3 fiskar, där tog jag dock en gädda på 3 kg och därmed så satte jag också nytt års pers.
Kräftfisket pågår för fullt i sjön just nu och kanske påverkar detta fisket för det har aldrig inträffat att jag har haft två så dåliga fisken på raken i denna sjö.
Bröderna Oskarsson hade lånat Puttes båt och deltog åxå i Söndagsfisket och här var lillebror starkast och vann med 3-2 med en största fisk på 1,86... och därmed satte även han nytt års pers.
Så i slutändan så kanske fisket inte var så dåligt för tre av fyra personer ökade ju i vikt.............

2 kommentarer:

  1. Grattis grabbar kul med nyaårsbästan för er....

    SvaraRadera
  2. Nu har nästan hälften knäckt 3 kilosgränsen i vår eminenta liga,det tar sig.Tror dock att det kommer krävas lite mer av er om jag bara får några turer till på anten...

    SvaraRadera