fredag 3 april 2009

Havsöringsfiske 3/4


47 cm Havsöring!
Så var då årets premiär avklarad!
Jag och 2 arbetskamrater (Conny & Peter) startade fisket i Ammenäs kl. 09.30. Med 4 grader i luften och ungefär detsamma i vattnet blev det en ganska kall fisketur. Det tog dock inte mer än 5 min innan Peter hade landat den första öringen som var 32cm. ganska snart hade även Conny 30cm och Peter (igen!)51cm lyckats landa 2 till.... Själv hade jag en trög start med noll fiske kontakt. Efter denna kanonstart blev det helt dött sånär som på peter som tappade en efter ca 2 tim....
Efter en fika/lunch paus begav vi oss till stugan (tompa vet vart) där vi förlade eftermiddagsfisket. Hade knappt börjat innan jag fick en 30cm. Efter ca 20min högg 47cm (på bilden) och efter en ganska odramatisk kamp bortsett från ett rejält luftsprång kunde den landas i håven! Gott!! Peter tappade ånyo en firre (kändes stor!!!) därefter dog nappataget ut igen...
Summa okej, 5 fiskar 2 godkända (över 45cm) och några tappade...
Blir fler turer!!!
Ola

1 kommentar:

  1. kul Ola men tråkigt att höra att du klagar på vädret..

    SvaraRadera